کمپرسور کوپلند DWMچه نوع کمپرسوری است؟

کمپرسور کوپلند DWM یکی از انواع مدل‌های کمپرسور برند شرکت کوپلند است که این برند تولید کننده انواع کمپرسورهای سیستم‌های سرمایشی و سردخانه است.شرکت کوپلند از زیرمجموعه‌های شرکت امرسون آمریکا است که در حوزه تاسیسات و قطعات سردخانه فعالیت می‌کند.

از مهم‌ترین کمپرسورهای تولیدی این شرکت می‌توان به  کمپرسورهای اسکرال و سمی هرمتیکDWM در حوزه سیستم‌های تهویه مطبوع و صنایع برودتی اشاره کرد. در مقالات گذشته به معرفی انواع کمپرسورهای برندهای بیترز و دانفوس پرداخته شد و بطور جداگانه معرفی شدند.

هر یک از این برندها دارای انواع گوناگون کمپرسور هستند، که مجدد هر مدل دارای سری های گوناگونی می‌باشد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد کمپرسور کمپرسور کوپلند copeland DWM صحبت کنیم و ویژگی‌ها و نحوه کارکرد این نوع کمپرسور را بیان کنیم.

کمپرسور کوپلند DWMچیست؟

کمپرسور کوپلند DWM همان کمپرسورهای سیلندر پیستونی هستند که برای سردخانه زیر صفر و بالای صفر و تونل انجماد و سایر فرآیندهای سرمایشی به کار می‌روند. این نوع کمپرسورها دارای انواع مختلفی بوده و دارای بالاترین دوام و قابلیت اطمینان می‌باشند.

در سال‌های اخیر شرکت امرسان به تولید و معرفی مدل‌های جدید کمپرسورهای نیمه بسته کوپلند پرداخته است. دو سری مهم این کمپرسورها که از جمله کمپرسورهای بهبود یافته برای استفاده در سردخانه مدل‌های D2S و D3Sکه دارای اندازه متوسط بوده و توان آن‌ها در بازه 5تا15 اسب بخار می‌باشد و همچنین بازه دمایی کارکرد این مدل‌ها در دماهای پایین، متوسط و بالا است.

ویژگی‌ های کمپرسور کوپلند DWMیا پیستونی چیست؟

این نوع کمپرسورهای پیستونی نسبت به سایر کمپرسورها دارای مزایا و معایبی می‌باشد. از جمله مزایای این کمپرسور می‌توان به ساختمان ساده آن و تعمیر آسان این نوع کمپرسور اشاره کرد همچنین کمپرسور پیستونی کوپلند دارای قیمت کمتری می‌باشد.

تنها عیبی که کمپرسور پیستونی دارد تولید ارتعاش و آلودگی صوتی بالای آن است.

محل نصب کمپرسور کوپلند DWM

همانند سایر کمپرسورها محل نصب این کمپرسور نیز در چرخه تبرید و در سیستم‌های خنک کننده، بعد از اپراتور و قبل از کندانسور قرار دارد. در چرخه سرد کنندگی برای جریان داشتن سیال سرد کننده باید فشار افزایش یابد تا دمای تقطیر ماده مبرد بالا رفته و در کندانسور بتواند تبدیل به مایع شود. برای ایجاد این شرایط باید کمپرسور در بین اوپراتور و کندانسور قرار گیرد. بنابراین وظیفه کمپرسور در چرخه تبرید متراکم کردن و افزایش فشار ماده سرد کننده است.

اساس کار کمپرسورهای کوپلند DWM یا پیستونی

همانطور که می‌دانیم برای فشرده سازی سیال سردکننده، کمپرسورها از طراحی‌های مختلف و مکانیزم‌های گوناگونی بهره می‌برند. اساس کارکرد کمپرسور کوپلند DWM یا رفت و برگشتی به این شکل  است که برای فشرده سازی مبرد در آن، با استفاده از یک سیلندر و حرکت پیستون داخل آن، گاز را به درون خود می‌کشد و پس از فشرده سازی آن را در کندانسور تخلیه می‌کند.

حرکت رفت و برگشتی این کمپرسور در نتیجه حرکت دورانی موتور الکتریکی است که توسط برق حرکت دورانی را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل می‌کند. در کمپرسور برای مکش و تخلیه سیال، منافذی قرار داده شده است؛ که با حرکت به سمت پایین پیستون این منفذ مکش باز شده و سیال به درون سیلندر کشیده می‌شود.

هنگامی که منفذ بسته شود پیستون نیز به سمت بالا حرکت کرده و سبب فشرده سازی گاز مبرد می‎‌شود. در نهایت با باز شدن منفذ تخلیه، گاز فشرده شده به لوله تخلیه متصل به کندانسور ارسال می‌شود.

معرفی انواع کمپرسور کوپلندDWM

معرفی انواع کمپرسور کوپلند DWM

1.سری‌ stream کمپرسور DWM کوپلند

این نوع کمپرسور با استفاده از تکنولوژی تشخیص CoreSense امرسان ساخته شده است، که دارای قابلیت محافظت پیشرفته و نگهداری پیشگیرانه است. این سری از کمپرسورهای کوپلند دارای ویژگی‌های مهمی است که در ادامه بیان شده است.

  • سری‌ stream کمپرسور DWM کوپلند با گازهای R404A، R407C، R134a، R22 به خوبی کار می‌کند.
  • دارای تنوعی از کمپرسورهای 4 و 6 سیلندر در بازه 62-153 m3/h می‌باشد.
  • ظرفیت سرمایشی آن بالا است و تا 15% نسبت به کمپرسورهای رقابتی دیگر بازدهی بیشتر دارد.
  • مدولاسیون پیوسته ظرفیت با اینورتر

آشنایی با کمپرسور سمی هرمتیک بیتزر

 

2.سری‌ Digital Stream کمپرسور کوپلند DWM

این نوع کمپرسور دارای 4 و6 سیلندر است که مدلاسیون پیوسته در مدل چهار سیلندر آن در بازه 50 تا 100 درصد بوده و نوع شش سیلندر آن مدلاسیونی در بازه 33 تا 100درصد دارد. با داشتن این مزیت می‌تواند بطور کامل میزان ظرفیت و توان کمپرسور را برای بارگذاری ضمین نماید.

سایر ویژگی‌های کمپرسور سری‌ Digital Stream کمپرسور کوپلند DWMبه شرح زیر است.

  • سری‌ Digital Stream کمپرسور کوپلند DWM با گازهای R404A، R407C، R134a و R22به خوبی کار می‌کند.
  • این سری‌ Digital Stream جایگزین اقتصادی و قابل اطمینان برای اینورتر فرکانس است.
  • سری‌ Digital Stream، کنترل دقیق فشار مکش را انجام داده و در نتیجه دمای تبخیر پایدار شده سبب کاهش مصرف انرژی می‌شود.
  • به سرعت و راحتی با تجهیزات سردخانه تطبیق داده می‌شود.

3.سری‌ دیسکاس کمپرسور کوپلند DWM

سری‌ دیسکاس کمپرسور کوپلند DWMدارای بالاترین بازدهی نسبت به سایر کمپرسورهای بازار برای کار در شرایط گوناگون و با سردکننده های مختلف است. در ادامه سایر ویژگی‌های آن را بیان می‌کنیم.

  • با گازهای R404A ، R134a، R407C و R22به خوبی کار می‌کند.
  • محدوده دمای چگالش این کمپرسور به مقدار 5°C می‌رسد.
  • با اینورترهای فرکانس در بازه 25-60Hz سازگار است.
  • تکنولوژی دیجیتال برای مدولاسیون ظرفیت آن 10-100% است.
  • دارای پمپ روغن یکپارچه و کلید برقی فشار روغن برای حداکثر قابلیت اطمینان می‌باشد.

4.سری S کمپرسور کوپلند DWM

ری S کمپرسور کوپلند DWM دارای دو مدل کمپرسور با کاربردهای متفاوت است. یک مدل کمپرسورهای دو سیلندری سری‌های DK و DLهستند که برای حمل و نقل استفاده می‌شوند و دارای توان های 0.5-4 اسب بخار می‌باشند. دیگری که برای کاربرد پک‌های سوپرمارکت‌ و خنک ‌کاری فرایند کاربرد دارد، سری‌های  D2S، D3S، D4S، D6S و D8S در کمپرسورهای دو تا هشت سیلندری می‌باشد.

سایر ویژگی‌های سری S کمپرسور کوپلند DWM به شرح زیر است.

  • با گازهای R404A ، R134a، R407C و R22به خوبی کار می‌کند.
  • دارای پمپ روغن یکپارچه برای حداکثر قابلیت اطمینان می‌باشد.
  • حد (دمای) چگالش این کمپرسور پایین است.

 

معرفی انواع کمپرسور منیروپ دانفوس و کاربرد آن‌ها

 

5.سری دو مرحله‌ای کمپرسور کوپلند DWM

این مدل کمپرسور کوپلند DWM در محیط‌ها و سیستم‌های با دمای پایین عملکرد بالایی دارد و دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های مهمی است.

  • با گازهایی مانندR404A و R22 به خوبی کار می‌کند و سازگار است.
  • محدوده‌ی عملکردی بزرگ داشته و قادر است تا با دمای -60°C اواپراتور کار کند.
  • برای بازه 15-25 اسب بخار قادر به فعالیت می‌باشد.

چگونه کمپرسور کوپلند DWMرا به درستی انتخاب کنیم؟

باید سه قابلیت مهم را به هنگام انتخاب کمپرسور مد نظر داشته باشیم.

1.بدانیم دمای اواپراتور و کندانسور در کمپرسور انتخابی چقدر است و دمای این دو قطعه برای دستگاه مورد استفاده ما چقدر است.

2.از نوع گاز سازگار با کمپرسور را با روش‌های مطمئن آگاه شویم، همچنین هزینه گاز را برآورد کرده و گاز را از نظر آسیب زا بودن به محیط زیست بررسی کنیم.

3.در نهایت باید با برودتی یا میزان سرمای تولیدی ان را بسنجیم.

جمع بندی کمپرسورهای کوپلند DWM یا پیستونی

بطور کلی وظیفه کمپرسورها در چرخه سرمایشی سیستم های سردکننده و سردخانه ها، فشرده سازی و تولید سرما می‌باشد. کمپرسورهای برند کوپلند دارای انواع مختلف و متنوعی هستند که در زمینه صنایع مختلف کاربرد دارند. در این مقاله ویژگی‌های کلی کمپرسور پیستونی یا رفت و برگشتی و طرز عملکرد آن بیان شد. همچنین به معرفی سری های مختلف این نوع کمپرسورها و ویژگی‌های هریک پرداختیم. همچنین نکاتی مهمی را برای انتخاب درست کمپرسور بیان نمودیم.

 

کمپرسور کامپکت اسکرو

 

به اشتراک بگذارید..