آشنایی با کمپرسور سمی هرمتیک بیتزر

کمپرسور سمی هرمتیک بیتزر یکی از انواع مدل‌های برند بیترز است که همانند سایر کمپرسورها در چرخه تبرید وظیفه تولید سرما را با استفاده از ماده مبرد دارد. شرکت بیترز دارای انواع مختلفی از تجهیزات و قطعات مربوط به سیستم‌ها و دستگاه‌های سرمایشی است. همچنین این شرکت سازنده مدل‌های گوناگونی از کمپرسورها می‌باشد؛ که ما در این مقاله قصد داریم ویژگی‌ها و قابلیت‌های کمپرسورهای پیستونی بیترز را بیان کنیم.

معرفی کمپرسور سمی هرمتیک بیتزر

کمپرور سمی هرمتیک ساخت شرکت بیتزر آلمانی بوده که در سال 1934 تاسیس شده است. این شرکت در زیر مجموعه خود شرکت مختلفی در سایر کشورهای جهان را دارد که  شامل پرتغال ، چین ، استرالیا ، آفریقای جنوبی ، برزیل ، اندونزی می‌باشد. در ابتدای تاسیس شرکت بیترز تنها محصولاتی مانند شیرهای انبساط و کمپرسور های پیستونی تولید می‌شد ولی در حال حاضر طیف گسترده ای از محصولات و تجهیزات سردخانه ای و سرمایشی در آن طراحی و تولید و ساخته می‌شود.

یکی از مهم ترین محصولات این شرکت کمپرسور سمی هرمتیک یا پیستونی است که در انواع مختلف تولد شده و توان سرمایشی آن در باز‌ه‌های دمایی پایین تا بالا می‌باشد. کمپرسور سمی هرمتیک کاربرد فراوانی در سردخانه ها و دستگاه‌های سرمایشی دارد. همچنین بخاطر ساختار خاصی که دارد بعد از خراب شدن قابل تعمیر نبوده و باید تعویض گردد.

کمپرسورهای سمی هرمتیک دارای تنوع بالایی در انتخاب گاز مبرد بوده و از عملکرد بالایی برخودار هستند. همچنین در بازه توانی تولید سرما و عملکرد خطی دارای تنوع بالایی می‌باشند.

محصولات شرکت بیتزر

شرکت بیترز دارای محصولات متنوع و گوناگونی است که در ادامه چند مورد از مهم ترین محصولات این شرکت را معرفی می‌کنیم.

  • کمپرسور های نیمه بسته یا سمی هرمتیک پیستونی بیتزر
  • کمپرسور اسکرول بیتز
  • کمپرسور کامپکت اسکرو بیتز
  • کمپرسور سمی هرمتیک اسکرو بیتز
  • کمپرسور تسمه ای بیتزر
  • انواع کمپرسور پیستونی بیتزر BITZER-COMPRESSOR-TYPES

چگونگی طرز کار کمپرسور سمی پیستونی بیتزر

بطور کلی اساس کار و عملکرد همه‌ی کمپرسورها یکسان است؛ و وظیفه همه آن‌ها فشرده کردن گازهای سرد کننده می‌باشد. سیال مبرد در شیر انبساط سبب کاهش دمای محیط می‌شود، سپس وارد اوپراتور شده و دمای آن بالا می‌رود. در ادامه گاز وارد کمپرسور شده و فشرده می‌شود. سپس در کندانسور این گرما گرفته شده و وارد محیط می‌شود و سیستم تولید سرما می‌کند.

 در مورد نحوه کارکرد کمپرسور سمی هرمتیک (semihermetic) یا پیستونی باید بگوییم که گاز سردکننده از شیر ورودی به سمت اوپراتور آمده و توسط کمپرسور که در بین اوپراتور و کندانسور می‌باشد را به درون خود می‌کشد. سپس توسط سیلندرهای کمپرسور این سیال مبرد فشرده شده و از خروجی کمپرسور که دارای فشار بالایی است به داخل کندانسور فرستاده می‌شود.

کاربردهای کمپرسور سمی هرمتیک بیتزر

کاربردی که کمپرسور پیستونی دارد شامل استفاده در سیستم‌ها و دستگاه‌های سرمایشی جهت نگهداری گوشت منجمد و لبنیات یخ زده در سردخانه‌های زیر صفر و چیلرها می‌باشد. همچنین کاربرد دیگر آن در سردخانه‌های بالای صفر مانند سردخانه نگهداری میوه و سبزیجات می‌باشد.

ویژگی‌های کمپرسورهای سمی هرمتیک بیتزر

  • با اغلب گازهای سرد کننده متداول مانند R22، R134a، R407C، R404A  سازگاری دارند.
  • در کاربری بالای صفر و پمپ گرما برای گاز R134a بهینه سازی خاصی شده است.
  • نسبت به مدل‌های قبلی به میزان 12 درصد ضریب عملکردی(COP) بیشتری دارند.
  • اتلاف انرژی درکمپرسور سمی هرمتیک پایین بوده و دارای شیرآلات و سطوح بهینه سازی می‌باشد.
  • در کاربرد با گاز R134a به دمای 85 درجه سانتیگراد در کندانسور به خوبی عمل می‌کند. همچنین در دمای 62 درجه سانتیگراد در کندانسور می‌تواند با گازهای R404A یا R507A)) به خوبی کار کند.
  • از ویژگی‌های مهم این کمپرسور لرزش بسیار کم و صدای پایین آن می‌باشد.

چگونگی انتخاب کمپرسور سمی هرمتیک بیتزر

جهت انتخاب کمپرسور برای استفاده در سیستم‌های سرمایشی باید نکاتی را مدنظر قرار داد. در انتخاب کمپرسور مناسب باید بهینه بودن آن را نسبت به عملکرد سیستم مورد توجه داشت و اینکه دقت کنیم که در این انتخاب باید به دنبال کاهش هزینه‌ باشیم.

1.محاسبه و تعیین بار برودتی سیستم سرمایشی

2.انتخاب نوع ماده مبرد مناسب برای سیستم

3.مشخص کردن دمای اوپراتور یا دمای تبخیر سیستم

4.مشخص و تعیین دمای تقطیر یا کندانسینگ سیستم

5.مشخص کردن اختلاف دمای تبخیر متناسب با کمپرسور انتخابی و شرایط نگهداری آن

6.مشخص کردن اختلاف دمای تقطیر متناسب با دمای محیط و شرایط محیط

هنگام خرید کمپرسور سمی هرمتیک بیتزر چه نکاتی باید رعایت شود؟

جهت خرید کمپرسور مناسب و با کیفیت باید به نکات مهمی دقت شود که محصول تقلبی یا دست دوم نباشد. در ابتدا باید ظاهر کمپرسور بررسی شود که باید کمپرسور اصل و نو فاقد هر گونه نشانه ای از جوشکاری، رنگ کردن کمپرسور، لیبل‌های دستکاری شده و… باشد.

همچنین برای خرید مطمئن تر باید محصول را از نمایندگی‌های مجاز خریداری نمود تا دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد. در این صورت بعد از خرید کمپرسور متوجه هر گونه مشکلی در آن شدید می‌توانید به نمایندگی مراجعه کرده و از گارانتی محصول استفاده کنید.

مشخصات فنی پلاک کمپرسور سمی هرمتیک بیتزر چیست؟

کمپرسور سمی هرمتیک با نام کمپرسور پیستونی یا رفت و برگشتی نیز شناخته می‌شود. اساس نامگذاری در کمپرسورهای پیستونی استفاده از حروف مشخصی است که هریک معرف یک پارامتر مختص همان کمپرسور است که بوسیله شرکت سازنده محصول انتخاب می‌گردد.

به طور مثال   N E S 4 – 20Y – 40P

جمع بندی بحث

در این مقاله به بررسی و معرفی کمپرسور سمی هرمتیک بیتزر پرداخته شد و گفتیم که این نوع کمپرسور از تولیدات شرکت بیتزر آلمان است و در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد. به کاربرد آن ها در سردخانه های بالای صفر و زیر صفر اشاره کردیم همچنین ویژگی ها و قابلیت های کمپرسور پیستونی را بر شمردیم.

نکات مهمی را در زمینه خرید و انتخاب کمپرسور مناسب بیان کردیم و نحوه عملکرد این نوع کمپرسور را توضیح دادیم. همچنین انواع محصولات شرکت بیتزر آلمان را معرفی نمودیم.

به اشتراک بگذارید..