فن رزنبرگ آلمان

فن روزنبرگ

فن رزنبرگ از جمله محصولات سرمایشی شرکت روزنبرگ آلمان است که در حال حاضر در سیستم های سرمایشی کاربرد فراوانی دارد. فن کندانسور رزنبرگ دارای حداکثر دبی 24000 مترمکعب بر ساعت و قطر پروانه 1000-560 میلی متر است. همچنین فن رزنبرگ دارای الکترو موتورهای آسنکرون( با قابلیت اتصال پره روی موتور) و پروانه داسی شکل ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم بوده و به صورت optional امکان انتخاب Terminal box، استفاده از کابل و روش های دیگر وجود دارد. یکی از ویژگی های مهم این فن مجهز بودن به کلاس حفاظتی IP54 و کلاس  حرارتی F است.

فن چیست؟

فن (Fan) دستگاهی است که در سیستم های مختلف کاربرد دارد و می تواند جریانی از سیال یا هوا را از خود عبور دهد. فن ها این کار را بوسیله پره ها و تیغه هایی انجام می دهد که هوا در آن ها جریان دارند و به این تیغه ها اصطلاحا پروانه گفته می شود. پره های فن توسط روتور که در محفظه خاصی قرار دارد گردش می کند به این ترتیب از وارد شدن  اشیا خارجی به آن جلوگیری می کند.

در  اغلب سیستم ها فن ها با الکتروموتور کار می کنند اما منابع دیگری مثل موتورهای هیدرولیکی یا احتراق داخلی نیز برای به حرکت در آوردن پره ها و تیغه ها استفاده می شوند.

فن ها برخلاف کمپرسورها که در حجم کم و فشار بالا تولید جریان می کنند توانایی تولید جریان هوا با حجم بالا و فشار پایین را دارند.کاربرد این فن ها در کنترل هوای ساختمان و دمای آسایش انسان، خنک کاری سیستم های تهویه مطبوع، استخراج بخار، کشاورزی (جدا کردن کاه از دانه غلات)، از بین بردن گرد و خاک (جاروبرقی) است.

فن ها در سه نوع خاص تولید می شوند که شامل فن جریان محوری که هوا در امتداد محور فن حرکت می کند، دیگری فن گریز از مرکز که از پروانه دوار برای گرش هوا استفاده می کند و فن جریان متقاطع است.

فن رزنبرگ 

فن سقفی رزنبرگ چیست؟

فن سقفی محصول شرکت روزنبرگ است که از متداول ترین هواکش های استفاده شده در صنایع مختلف است. فن سقفی رزنبرگ به منظور دمیدن هوای مطلوب به درون محیط را برای شرایطی که نیازی به فشار هوای زیاد نیست و تنها تهویه مطبوع فضا مد نظر است به کار می رود.

فن سقفی چگونه کار می کند؟

انواع مدل های تولید شده از فن سقفی در محیط های مختلف بسته به نیاز و سفارش مورد استفاده قرار می گیرد که می توان به مواردی چون استفاده در حمام و دستشویی، استفاده در انواع آشپزخانه های صنعتی و خانگی، استفاده از کارگاه های تولیدی و گاراژها و استفاده در محیط هایی که برای تهویه مطبوع مورد نیاز خود محدودیت نصب دارند اشاره کرد.

فن محوری یا فن آکسیال چیست؟

این فن یک نوع فن محوری است که هوا را به صورت محوری، به موازات شافتی که تیغه ها در آن می چرخند از خود  عبور می دهد. جریان در هنگام ورود و خروج در فن آکسیال محوری است.

انواع فن محوری یا فن آکسیال بسته به کاربردهایی که دارد می تواند در انواع مختلفی تولید شود که شامل مدل های زیر است.

  • فن پروانه ای یا فن ملخی (Axail Propeller Fan)
  • فن پره ای (Vane Axial Fan)
  • فن آکسیال لوله ای یا اگزاز فن کانالی (Tube Axial Fan)

تاریخچه شرکت رزنبرگ آلمان

این شرکت در آلمان و در سال 1981 فعالیت خود را در زمینه سیستم های تهویه مطبوع شروع کرد. در حال حاضر

به یکی از اصلی ترین تولیدکنند گان سیستم های جابجائی هوا (انواع فن و هواکش) و سیستم تهویه مطبوع ( انواع هواساز ، هیتر و تصفیه کننده هوا) در جهان تبدیل شده است. این شرکت قطعات مورد نیاز در صنعت برودتی مانند موتور ، فن ، سیستم های کنترلی و  ساخت یونیت کامل هواساز به مرکز برجسته هواساز و صنعت هواسازی را به صورت انحصاری تولید می کند.

شرکت رزنبرگ  در تکنولوژی ساخت Jet Fan بسیار سریع رشد کرد و توانست سهم قابل توجهی از بازار Jet Fan را در اروپا و سایر کشورهای جهان بدست بیاورد.  این شرکت در حال حاضر با تولید و نصب تعداد قابل توجهی Jet Fan پیشینه ای درخشان با استاندارد بالا را در اختیار دارد. در ۲۰ سال گذشته گروه روزنبرگ ۷ کارخانه در کشورهای فرانسه ، ایتالیا ، مجارستان ، جمهوری چک و آلمان را تأسیس و به پایان رسانده است . همچنین شرکت رزنبرگ نمایندگی های فروش متعددی در سرتاسر جهان دارد.

فن روزنبرگ EC درایو

شرکت رزنبرگ در محدوده فن های استاندارد به تولید فن های EC درایو ، فن هایی با کاربرد OEM و فن های مورد استفاده در تهویه ، ازدیاد بازدهی انرژی می پردازد.

انواع فن های رزنبرگ که با موتورهای EC کار می کنند شامل موارد زیر است.

  • فن های سانتریفیوژ
  • فن های اکسیال
  • فن های کانالی
  • فن های پشت بامی
  • فن باکس ها
  • پلاگ فن ها

عملکرد فن های زرنبرگ  با موتور EC

سه نوع عملکرد در فن های رزنبرگ EC شامل مدار باز، مدار بسته و عملکرد  BUS وجود دارد.

1.عملکرد مدار باز: با این عملکرد سرعت فن می تواند به صورت Stepless  از محدوده 0-10 ولت یا 4-20 میلی آمپر شروع به کار کند. فن های EC با قسمت های الکترونیکی یکپارچه قابلیت کنترل سرعت از 0 تا  100% سرعت اسمی را دارند.

2.عملکرد مدار بسته: در این حالت عملکردی فن های EC ،مقدار اندازه گیری شده واقعی را با مقدار اسمی مقایسه کرده و سرعت را بر طبق نیازمندی تنظیم کند. مقادیر اندازه گیری شده  شامل فشار – حجم هوای جریان یافته – دما و  CO2 است که ب در سیگنال الکترونیکی 0-10 ولت یا 4 – 20 میلی آمپر موجود هستند.

3.عملکرد  BUS :  فن های EC می تواند در حالت عملکردی BUS با در نظر گرفتن RS-485 به صورت یک سیستم یکپارچه در نظر گرفته شوند.

ویژگی های فن رزنبرگ

وجود بدنه حلزونی از جنس پلی پروپیلن در فن روزنبرگ سبب شده این فن دارای مقاومت شیمیایی بالایی باشد و ضمن سبکی، صدای بسیار کمی نیز تولید می کند. همچنین  موتور این فن ها از نوع زیمنس بوده و سه فاز است.  مناسبترین فن های رزنبرگ فن های EPND 280 و EPND 250 در هودهای شیمیایی و EPND 160 برای هودهای سقفی و کمدهای نگهداری مواد شیمیایی هستند

با کلیک روی فن ebm و فن زیلابگ محصولات این دو شرکت را هم مشاهده فرمایید.

به اشتراک بگذارید..